Kuusivuotias Aatos ja hänen ystävänsä Amine etsivät elämän merkitystä pommi-iskujen ravistelemassa maailmassa. Molenbeekin kaupunginosa Brysselissä on mediassa leimattu jihadismin pääkaupungiksi, mutta 6-vuotiaille pojille Aatokselle ja Aminelle se on tavallista kotiseutua. Pojat etsivät yhdessä vastauksia isoihin kysymyksiin. Aatos haluaa itselleen oman jumalan koska Aminella on jo Allah, mutta asiaa mutkistaa Aatoksen ystävä Flo, jonka mielestä ihmiset, jotka uskovat Jumalaan ovat tulleet hulluiksi. Aikuisten maailma keskeyttää väkivaltaisesti lasten leikit kun lähistön metroasemalle tehdään terrori-isku. Panssariajoneuvot, aseistetut sotilaat ja poliisit täyttävät kadut. Iltasadut herättävät väkivaltaisia kuvia ja jopa ystävyys joutuu koetukselle.
Nykymaailmassa, jossa rajalinjoja meihin ja muihin, ”toisiin”, tehdään nimenomaan uskontojen perusteella, päähenkilön ennakkoluuloton asenne näyttää mikroskooppisessa mittakaavassa, kuinka kulttuurisilla rajapinnoilla voi aivan hyvin elää ilman mustavalkoisia jakolinjoja. Katsomme maailmaa uteliaan pojan silmin, jonka leikeissä ystävien kanssa hypitään kepeästi islamista kristinuskoon ja kreikan mytologiaan.
Elokuvan oppimateriaali on suunniteltu yläkouluihin sekä lukioihin ja muihin toisen asteen oppilaitoksiin. Sen teemoja ovat elämänkatsomus, mediakasvatus, dialogiset vuorovaikutustaidot sekä oikeus ajatuksen, omantunnon ja uskonnon vapauteen.
Materiaalissa on yhteensä kuusi tehtävää, joista opettaja voi valita oppilasryhmälleen sopivimmat. Tehtävien tavoitteissa korostuvat elämänkatsomuksellisen yhteisymmärryksen rakentaminen, mustavalkoisten stereotypioiden tunnistaminen ja purkaminen sekä dialogisten keskustelutaitojen harjoitteleminen.